همشهری آنلاین: رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کلیه محدودیت‌های اعمال شده در زمان اجلاس از شنبه 11شهریور لغو می‌شود، گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد نیز امروز در تهران اعمال نخواهد شد.

اسکندر مومنی

سردار اسکندر مومنی روز شنبه در نشست خبری پیرامون اقدامات انجام شده ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان اجلاس و همچنین در مرحله دوم سفرهای تابستانی از افزایش 15درصدی تردد برون شهری و جاده‌ای در زمان تعطیلات اجلاس خبر داد و گفت: پلیس راهور مرجع اعلام میزان سفرها نیست اما در زمان تعطیلات اجلاس، تردد جاده‌ای و برون شهری 15درصد افزایش یافته است.

وی در مورد تمهیدات اجلاس نیز گفت: 110 هزار پلیس وظیفه تامین امنیت اجلاس را بر عهده داشتند که خوشبختانه اجلاس در عالی‌ترین سطح ممکن و بدون هیچ حادثه و اتفاقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تامین امنیت و تسهیل ترافیکی اجلاس یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات‌های ترافیکی در سطح جهان بوده است، گفت: خوشخبتانه این مجموعه اقدامات بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد که جا دارد از مردم و شهروندان تهرانی تقدیر و تشکر کنم.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همزمان با تامین امنیت اجلاس در تهران ، مرحله دوم سفرهای تابستانی نیز آغاز شد، گفت: پلیس راهور در دو مقطع زمانی نوروز و فروردین و همچنین شهریور ماه با افزایش تردد در جاده‌ها مواجه است که امسال آغاز مرحله دوم طرح تابستانه مقارن با برگزاری اجلاس بود و این مسئله کار پلیس را دو چندان کرد.

وی با بیان اینکه این دو عملیات بدون هیچ خللی برقرار شد، گفت: در تعطیلات اجلاس نسبت به تعطیلات پنج روزه عید فطر شاهد کاهش 35 درصدی تصادفات در شهر تهران بوده‌ایم و این در حالی است که تصادفات برون شهری نیز نسبت به مدت تعطیلات عید فطر27 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم و همچنین قانونمدار بودن آنها است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کلیه محدودیت‌های اعمال شده در زمان اجلاس از امروز لغو می‌شود، گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد نیز امروز (شنبه) در تهران اعمال نخواهد شد.

مومنی همچنین در مورد وضعیت جاده‌های کشور نیز با بیان اینکه امروز شاهد اوج موج بازگشت مسافران خواهیم بود، گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده چالوس به سمت تهران یکطرفه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کلیه مبادی ورودی تهران به ویژه در جاده‌های شمال شاهد حجم ترافیکی هستیم، گفت: آزادراه قزوین به رشت و جاده رودبار منجیل شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

مومنی با بیان اینکه در جاده چالوس و هراز شاهد ترافیک نیمه سنگینی هستیم، گفت: در جاده فیروزکوه نیز به صورت مقطعی و در برخی از مناطق شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز جاده‌های هراز و چالوس از سمت شمال به تهران یکطرفه خواهد شد، گفت: ممنوعیت تردد تریلر و کامیونت در جاده‌های فیروزکوه و کندوان را خواهیم داشت.

مومنی با بیان اینکه هرچه به ساعات پایانی شب نزدیکتر می‌شویم شاهد افزایش حجم ترافیک خواهیم بود، گفت: از مسافران خواهش می‌کنیم حرکت و بازگشت خود را به ساعات پایانی شب نیاندازند و به آن دسته از مسافرانی که نتوانستند صبح حرکت کنند توصیه می‌شود زمان بازگشت خود را به صبح فردا موکول کنند و در غیر این صورت با ترافیک سنگینی روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد سوانح و حوادث در این ایام ناشی از انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز، سرعت زیاد و خستگی و خواب آلودگی است به رانندگان توصیه کرد با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات برجسته این ایام حرکت رانندگان در مسیر خود بود، گفت: علیرغم حجم ترافیکی بالا، شاهد آن بودیم که رانندگان در مسیر خود حرکت کرده و در ترافیک‌های نیمه سنگین از انحراف به چپ و شانه خاکی حرکت نمی‌کردند.

کد خبر 183027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز